Veelgestelde vragen coronavirus

Helaas heeft het coronavirus en het bijverschijnsel coronagekte ook ons land bereikt. Recreatiepark De Boshoek volgt de ontwikkelingen van het RIVM op de voet en neemt passende maatregelen voor de veiligheid en hygiëne van personeelsleden en gasten.

Wij begrijpen het dat dat u als vakantiegast vragen heeft. Deze hebben de veelgestelde vragen hieronder opgesomt. Heeft u aanvullende vragen, dan staan wij u graag te woord via +31 (0) 342 47 12 97 en info@deboshoek.nl.

Wijzigingen en drukfouten op de website onder voorbehoud.

Veelgestelde vragen

Coronaproof op De Boshoek

Hoe kunnen wij met De Boshoek het beste contact opnemen?

Wij verzoeken u contact met ons op te nemen via:

Kan ik op vakantie op De Boshoek?

Ja zeker! Ons park is gewoon geopend. Wij hebben gezorgd voor een aangepast menu van ons restaurant welke wij bij de vakantiehuisjes afleveren. Ook zijn onze speeltuinen en midgetgolf toegankelijk. Er zijn aangepaste animatie-activiteiten. Het zwembad is dagelijks geopend vanaf 21 mei. Je kunt zwemmen wanneer je je hebt ingeschreven. Het sanitairgebouw is vanaf 15 juni geopend, zodat alle kampeerders weer kunnen kamperen.

Welke annuleringsvoorwaarden zijn van toepassing?

Heeft u vóór 16 maart 2020 een vakantie geboekt? Dan vragen wij u contact op te nemen via mail: info@deboshoek.nl.
Heeft u na 16 maart 2020 een vakantie geboekt? Dan gelden de RECRON-voorwaarden voor annuleringen:

  • Meer dan 3 maanden vóór dag van aankomst annuleren betekent 15% betalen
  • 3 tot 2 maanden vóór dag van aankomst annuleren betekent 50% betalen
  • 2 tot 1 maand vóór dag van aankomst annuleren betekent 75% betalen
  • Binnen 1 maand vóór dag van aankomst annuleren betekent 90% betalen
  • Op dag van aankomst annuleren annuleren betekent 100% betalen

Bovenstaande is geldig zolang de corona situatie gelijk blijft aan hoe deze nu is of zwaarder wordt. 

Hoe kan ik annuleren als ik geboekt heb via een touroperator?

Wanneer je via een touroperator een vakantie op De Boshoek hebt geboekt, dien je contact op te nemen met de betreffende touroperator voor vragen over jouw verblijf betreffende de reservering.

Indien je bij Groepen.nl heeft geboekt, kun je wel contact met ons opnemen wanneer je vragen hebt over jouw verblijf.

Ik heb een seizoensplek op de camping gereserveerd, welke maatregelen gelden er voor mij?

Kampeerders met een seizoensreservering zijn uitgesloten van de voucherregeling. Wij hebben persoonlijk contact opgenomen met elke seizoenskampeerder voor een passende oplossing.

Moet ik het restbedrag betalen voor mijn vakantie die ik nu wil verzetten ivm de voucherregeling?

Ja, dit restbedrag moet door u betaald worden voordat u de voucher ontvangt. 

Welke maatregelen zijn er genomen rondom hygiëne?

Ons personeel wat direct in contact komt met vakantiegasten zullen handschoentjes dragen om de overdraagbaarheid van het virus te verminderen.

Uiteraard houden wij ons aan de hygiënevoorschriften van het RIVM: 

  • Was je handen regelmatig met water en zeep
  • Hoest en nies in de binnenkant van je elleboog
  • Schud geen handen
  • Gebruik papieren zakdoekjes

Ook hanteert onze Housekeeping aangescherpte en aanvullende schoonmaaktaken.

Kan ik met een groep op vakantie op De Boshoek?

Het is toegestaan om met 2 huishoudens in een vakantieverblijf te overnachten. Kinderen t/m 12 jaar worden niet meegerekend in het aantal personen omtrent de maatregelen. Echter dien je als volwassene wel 1,5 m afstand te houden van elkaar, tenzij je een gezin vormt. Houd hier rekening mee bij het kiezen van een accommodatie.

Wij hebben accommodaties waarbij een schuifwand de ruimte kan afsluiten, zodat je als groep je beter kunt houden aan de RIVM-voorschriften. Ook hebben wij cluster accommodaties, zodat je een aantal vakantiehuisjes bij elkaar kunt reserveren en dus prima met meerdere gezinnen op vakantie kunt, maar wel jouw eigen ruimte hebt met het gezin. 

Bekijk de groepsaccommodaties op onze website.

Hoe gaan jullie op het park om met faciliteiten waar grote groepen mensen komen?

  • Het restaurant van Hotel De Boshoek is geopend vanaf 26 oktober.
  • Vanaf 14 oktober in de avond is het eetcafé Western Plaza gesloten. Wij hebben een aangepast bestelmenu, zodat je toch eten kunt bestellen.
  • Vanaf 21 mei is het zwembad weer geopend. Zwemmen is op reservering.
  • Onze speeltuinen en midgetgolf zijn allemaal buiten en geopend.
  • De Kidsclub is ook toegankelijk, adhv de openingstijden en het animatieprogramma. Voor ouders is het niet mogelijk om mee de Kidsclub in te gaan. Kinderen worden opgevangen door medewerkers van het animatieteam.
  • Vanaf 15 juni is het sanitairgebouw weer geopend en kunnen alle kampeerders komen verblijven.

Kan ik uit eten op De Boshoek?

  • 26 oktober t/m 1 november
    U kunt lunchen en dineren in Hotel De Boshoek. Voor diner dient u te reserveren vóór 15:00 uur. Er is één dinershift om 18:00 uur voor max. 30 personen. U kunt met één huishouden plaatsnemen aan een tafel. Vanaf 15:00 uur nemen wij geen reserveren meer aan. Het is wel mogelijk om te bestellen van ons bestelmenu, zodat wij het bezorgen.
  • Vanaf 2 november
    Bestellingen en afhaal mogelijk van maandag t/m donderdag vanuit Hotel De Boshoek. Op vrijdag t/m zondag is het mogelijk om te bestellen en af te halen vanuit Western Plaza. Diner mogelijk op reservering vóór 15:00 uur voor een dinershift om 18:00 uur voor max. 30 personen. Vanaf 15:00 uur nemen wij geen reserveren meer aan. Het is wel mogelijk om te bestellen van ons bestelmenu, zodat wij het bezorgen.

Welke openingstijden zijn van toepassing?

Nu de faciliteiten op De Boshoek weer meer open zijn, hanteren wij onze reguliere openingstijden, zoals op onze website vermeld staat.

Iemand in mijn gezelschap waarmee ik op vakantie ga heeft corona, wat nu?

Wanneer iemand binnen het gezelschap waarmee je op vakantie gaat, vastgesteld is met corona, mag je niet op vakantie. Informeer bij het RIVM of het verstandig is om zelf in quarantaine te gaan. 

Informeer met jouw annuleringsverzekering of de vakantie vergoed kan worden.