Veelgestelde vragen coronavirus

Helaas heeft het coronavirus en het bijverschijnsel coronagekte ook ons land bereikt. Recreatiepark De Boshoek volgt de ontwikkelingen van het RIVM op de voet en neemt passende maatregelen voor de veiligheid en hygiëne van personeelsleden en gasten.

Wij begrijpen het dat dat u als vakantiegast vragen heeft. Deze hebben de veelgestelde vragen hieronder opgesomt. Heeft u aanvullende vragen, dan staan wij u graag te woord via +31 (0) 342 47 12 97 en info@deboshoek.nl.

Wijzigingen en drukfouten op de website onder voorbehoud.

Veelgestelde vragen

Hoe kunnen wij met De Boshoek het beste contact opnemen?

Wij verzoeken u contact met ons op te nemen via:

Kan ik op vakantie op De Boshoek?

Ja zeker! Ons park is gewoon geopend. Wij hebben gezorgd voor een aangepast menu van ons restaurant welke wij bij de vakantiehuisjes afleveren. Zo kunt u toch uit eten, maar dan net even wat anders. Ook zijn onze speeltuinen en midgetgolf toegankelijk.

Kan ik mijn vakantie verzetten?

Ja, wij hanteren aangepaste annuleringsvoorwaarden gedurende de coronaperiode. Lees hier meer over bij het kopje 'annuleringsvoorwaarden'.

Welke annuleringsvoorwaarden zijn van toepassing?

  • Vakantiegasten
    Wij hanteren gedurende de coronaperiode een aangepast beleid. Of u kunt de reservering verplaatsen met onze voucher (volledige betaling is dan vereist) of u kunt de reservering annuleren volgens de RECRON-annuleringsvoorwaarden.
    • Heeft u geboekt voor een vakantie met aankomstdatum tussen 16 maart en 28 april en komt u naar De Boshoek? Dan ontvangt u een voucher t.w.v. 25% van de huursom voor uw volgende vakantie op De Boshoek (excl. juli en augustus).
    • Heeft u geboekt voor een vakantie met aankomstdatum tussen 16 maart en 28 april en wenst u de vakantie te verplaatsen? Dan ontvangt u een voucher t.w.v. 100% van de totale reservering voor uw verplaatste vakantie op De Boshoek (excl. juli en augustus). Wanneer u de nieuwe vakantie in een goedkopere periode boekt, wordt er geen geld terug gegeven. Het tegoed op de voucher blijft geldig en kunt u verzilveren bij een volgend verblijf op De Boshoek.

Indien u gebruik wilt maken van de voucherregeling, dan dient de gehele reservering betaald te zijn. 

Bovenstaande is geldig zolang de corona situatie gelijk blijft aan hoe deze nu is of zwaarder wordt. Wanneer de situatie door de overheid na 28 april 2020 verlengd wordt, zal de datum van de vouchergarantie ook verlengd worden.

Indien u de vakantie wenst te verplaatsen, dan graag contact met ons opnemen: +31 (0) 342 47 12 97

  • Op vakanties na 28 april 2020 gelden de RECRON-voorwaarden:
    • Meer dan 3 maanden vóór dag van aankomst annuleren betekent 15% betalen
    • 3 tot 2 maanden vóór dag van aankomst annuleren betekent 50% betalen
    • 2 tot 1 maand vóór dag van aankomst annuleren betekent 75% betalen
    • Binnen 1 maand vóór dag van aankomst annuleren betekent 90% betalen
    • Op dag van aankomst annuleren annuleren betekent 100% betalen
  • Horecareserveringen
    • Een week of verder van tevoren kunt u kosteloos annuleren
    • Binnen een week van tevoren dient u 100% te betalen

Moet ik het restbedrag betalen voor mijn vakantie t/m 28 april 2020, die ik nu wil verzetten ivm de voucherregeling?

Ja, dit restbedrag moet door u betaald worden voordat u de voucher ontvangt. 

Welke maatregelen zijn er genomen rondom hygiëne?

Ons personeel wat direct in contact komt met vakantiegasten zullen handschoentjes dragen om de overdraagbaarheid van het virus te verminderen.

Uiteraard houden wij ons aan de hygiënevoorschriften van het RIVM: 

  • Was je handen regelmatig met water en zeep
  • Hoest en nies in de binnenkant van je elleboog
  • Schud geen handen
  • Gebruik papieren zakdoekjes

Ook hanteert onze Housekeeping aangescherpte en aanvullende schoonmaaktaken.

Hoe gaan jullie op het park om met faciliteiten waar grote groepen mensen komen?

Eetcafé Western Plaza en het zwembad is t/m 28 april 2020 gesloten.

Onze speeltuinen en midgetgolf zijn allemaal buiten en geopend.

Het gezamenlijke sanitairgebouw en de wasserette op de camping zijn gesloten. Kampeergasten kunnen met een eigen sanitairevoorziening komen kamperen. Een kampeerplek met privésanitair is ook mogelijk om te reserveren.

Welke openingstijden zijn van toepassing?

Wij zijn genoodzaakt om een aantal van onze openingstijden te wijzigen. De aangepaste openingstijden gelden t/m 8 april 2020.

  • Hoofdreceptie en Hotel De Boshoek
    Dagelijk geopend van 9:00 tot 17:00 uur
  • Kampeerreceptie
    Dagelijks geopend vanaf 10 april 2020 van 10:00 tot 16:00 uur.
    Kampeerders kunnen via Harremaatweg 34 te Voorthuizen het kampeerpark betreden en naar de toegewezen plek toerijden. Ons personeel zal op het kampeerpark aanwezig zijn om de kampeergasten in te checken.
  • De Markt
    Maandag t/m vrijdag van 8:00 tot 10:00 uur
    Zaterdag en zondag van 8:00 tot 10:30 uur
    Online bestellingen en bezorgen mogelijk via onze webshop
  • Eetcafé Western Plaza
    Gesloten, maar telefonisch bestellen (06-18666628) en laten bezorgen is wel elke dag mogelijk
  • Zwembad
    Gesloten
  • Sanitairgebouw
    Gesloten, kamperen met eigen sanitaire voorzieningen of een reservering met privésanitair is wel mogelijk

Voor de rest van onze faciliteiten blijven de openingstijden gehanteerd, zoals vermeldt op onze website.

Is ontbijten in Hotel De Boshoek mogelijk?

Nee, het is niet mogelijk om aan te schuiven bij ons ontbijtbuffet. Wanneer u ontbijt  bijgeboekt heeft, bezorgen wij deze bij uw vakantieverblijf.

Waarom worden er aanpassingen gedaan in het beleid?

De eerste persconferentie was onduidelijk of de regelgeving t/m 1 juni zou gelden. Een dag later blijkt dit niet het geval. Conform de uitspraak van de Rijksoverheid gelden de maatregelen t/m 28 april. Het verbod op evenementen is van kracht tot 1 juni 2020. De Rijksoverheid spreekt van een evenement als dat planbaar is en vergunningsplichtig.