Blog – Safari op de Veluwe

juli 2017 – Recreatiepark De Boshoek: Een lekker weekendje weg bij De Boshoek in Voorthuizen

Dag 1

Op vrijdag konden we dan eindelijk gaan genieten van een heerlijk weekendje luxe kamperen in de Safaritent. Gelukkig konden we vroeg inchecken met onze kanjers die het spannend vonden om in een Safaritent te kamperen. We waren erg verrast door de luxe, leuke en stoere afwerking met steigerhout en aan alles was gedacht: heerlijke bedden, voor ons als ouders een heerlijk hemelbed en voor de kinderen was er ruimte te kiezen uit vier bedden verdeeld over twee stapelbedden.

Verrast door luxe, leuke en stoere Safaritent

Op vakantie met kinderen op de Veluwe | Recreatiepark De Boshoek

Heerlijke matrassen en zo als de kinderen zeiden heerlijke zachte en warme dekbedden. Wat een luxe om je eigen douche en wc te hebben en een mooie steigerhouten keuken met 4-pits fornuis! Binnen was er een eettafel van steigerhout waar we makkelijk met de drie stoelen en de bank met heel het gezin lekker konden ontbijten.
Op de veranda was een heerlijke loungehoek waar we heerlijk hebben gezeten en gegeten. En natuurlijk de heerlijke hangmat niet te vergeten, waar we echt om beurten heerlijk in hebben gelegen!

Op vakantie met kinderen op de Veluwe | Recreatiepark De BoshoekWeekendje weg in Luxe Safaritent met badkamer op de Veluwe | Recreatiepark De BoshoekNadat we alle spullen in de tent hebben gezet en de kinderen even op het speeltoestel hebben gespeeld, gaan we met de zwemtas in onze hand, de camping ontdekken.
Ieder kampeerveld heeft een speelgelegenheid, ook was er tegen over de Ponsclub een kampeerveld met springkussen, dit was erg in trek! Toen we verder liepen zagen we een grote speeltuin, waar we later naar toe zouden gaan.

Bij het grote, mooie sanitairgebouw was ook een voetbalveld, panna-veldje en een interactieve voetbalmuur, hier werd onze voetballer heel blij van!

Met de zwemtas liepen we verder en zagen we voorbij de receptie een campingsupermarkt, wat makkelijk is als je nog wat moet bijhalen.

Fijn zo’n binnen- en buitenzwembad!

Zwembad tijdens vakantie met kinderen op de Veluwe | Recreatiepark De Boshoek

Sport en spel tijdens vakantie met kinderen op de Veluwe | Recreatiepark De Boshoek

We wilde naar het zwembad en omdat het lekker weer was hadden we de keus uit een buiten- of binnenzwembad. We zijn met onze waterratten begonnen in het buitenzwembad, ze hadden een klein kinderbadje met glijbaantje en een dieper bad van 1.40m. Het buitenbad was een mooi bad, overzichtelijk en met een verrassende stroomversnelling, dubbelgedeelte en een wilde sproeier.

Met de sleutel speciaal voor het binnenbad konden we door de poort en onze spullen in de kluisjes opbergen. Het binnenbad is niet heel groot, maar ook hier is en een gedeelte ondiep, waar kleine kinderen kunnen spelen. Verder is er een leuke glijbaan en genoeg ruimte om lekker te zwemmen, wat ook erg verrassend was: het Turks stoombad en de sauna!

Bowlen in Voorthuizen | Recreatiepark De Boshoek

Na het zwemmen waren we teruggelopen naar de luxe Safaritent en hebben we lekker gebarbecued op onze meegenomen grill. Na het eten hebben de kinderen nog heerlijk buiten gespeeld met het mooie weer en het ruime veld was er plek genoeg om flesjes voetbal te doen, wij genoten vanaf de veranda van de heerlijke avond!

Toen heerlijk gedoucht en fris het heerlijke bed in. We hebben echt allemaal heerlijk geslapen. ‘s Nachts is het gaan regenen, maar daar merkte we maar weinig van met deze luxe Safaritent.

Dag 2

De volgende ochtend hebben de mannen heerlijke broodjes gehaald bij de campingsupermarkt en hebben we door het mindere weer lekker binnen ontbeten. Toen het nog aan het motregenen was, hebben we op de veranda spelletjes gedaan in de loungehoek. Toen het droog werd hebben de kids heerlijk gevoetbald, panna-veldje was favoriet, maar de interactieve muur vonden ze ook erg leuk.

Lekker sporten op voetbalveld, panna-kooi en interactieve voetbalmuur

Animatie tijdens vakantie met kinderen op de Veluwe | Recreatiepark De Boshoek

Na de lekkere lunch van heerlijk gebakken scharreleitjes op het fornuis in de stoere keuken, gingen we naar het binnenzwembad. Omdat het minder weer was moesten we ons nog bij het zwembad omkleden maar er zijn mooie kleedhokjes, dus dat ging goed.
Nu was het wel drukker in het zwembad, maar ruimte genoeg om lekker te zwemmen en om in de sauna of in het stoombad te gaan zitten. Maar omdat we wisten dat het niet zo lekker weer zou zijn hebben we in de middag de bowlingbaan besproken, een uurtje lekker in de grot, een slinger aan de bal geven. Beneden in de grot lagen vier leuk verlichte bowlingbanen.

De bowlingschoenen zijn al een feest, met de schoenen aan kun je al bowlen, om de kinderen te helpen werden er hekjes langs de baan omhoog gehaald en hadden ze wat lichtere ballen. Hier konden de kinderen lekker mee gooien en het uurtje wat we besproken hadden vloog om, de ene strike naar de andere vloog over de baan, bowlen is een leuke activiteit!

Gezellig bowlen op De Boshoek

Na het bowlen wilde we gaan eten, we konden in Western Plaza gaan eten, maar de kinderen wilde van de cafetaria frietjes en pizza die we daarna lekker hebben mee genomen naar de luxe Safaritent, om daar lekker met ons gezin op te eten. Na het eten regende het flink en hebben we even de tv aangezet, want ook de luxe Safaritent heeft een mooie tv aan de muur. Vanuit de grote gezellige tafel konden we een korte film kijken en uitbuiken tegelijk. Toen het weer droger was zijn we naar het voetbalveld en panna-veldje geweest.

Na het voetballen, heerlijk douchen en dan weer fris lekker naar bed. Voor wederom een heerlijke nacht.

Dag 3

Op vakantie met kinderen op de Veluwe | Recreatiepark De Boshoek

Zwembad tijdens vakantie met kinderen op de Veluwe | Recreatiepark De BoshoekZondagochtend hebben de dames broodjes gehaald en ook al boodschapjes gedaan voor de BBQ en lekker vers stokbrood voor de middag besteld, zodat we eind van de middag vers afgebakken stokbrood konden halen.

Terwijl we zaten te ontbijten kwam het treintje van de animatie voorbij, daar wilde de dames eigenlijk mee meerijden, maar het ontbijt was nog niet op. Na het ontbijt zijn de mannen richting het voetbalveld en de dames naar de animatie gegaan, maak je eigen FANTASIEDIER, was het onderwerp. Ons meisje had snel een mooi dier getekend en daarna ging ze mama natekenen, vrolijk meezingend met de leuke muziek die er op stond heeft ze een leuk uurtje kunnen knutselen.
Daarna leuk samen opruimen en was het spannend wie de opruimkampioen zou worden en wie zijn hand met verf op de muur mocht zetten. Het was echt spannend, want ons Ilana was tweede kampioen opruimer geworden, ze vond het echt spannend!

Spelen, klimmen, klauteren en glijden in de speeltuinen

Animatie tijdens vakantie met kinderen op de Veluwe | Recreatiepark De Boshoek

Op vakantie met kinderen op de Veluwe | Recreatiepark De BoshoekNa de knutselochtend en het voetballen werd er nog flink in de speeltuin gespeeld, lekker klimmen, klauteren en glijden! Terwijl de kinderen in de speeltuin zaten kon papa Formule 1 kijken op de tv, lekker rustig binnen in de tent. Toen de kinderen klaar waren met spelen in de speeltuin, zijn we nog naar het zwembad gegaan. Lekker in het binnenzwembad, roetsjen van de glijbaan en kunsten in het water doen, koppeltje duiken voor uit, koppeltje duiken achter uit, hoppa!

Na het zwemmen hebben de kids nog gevoetbald en konden we nog heerlijk in de hangmat hangen of op de loungeset, af en toe lieten de kinderen zich zien om wat te drinken of even een knuffel te komen geven en te vertellen hoeveel doelpunten er waren gemaakt. Daarna hebben we weer heerlijk gebarbecued op de grill op de veranda en al uitbuikend genoten van de kinderen die op het veld aan het spelen waren.

Toen werd er weer heerlijk fris gedoucht en gingen de kanjers weer lekker naar bed voor de laatste nacht. Ook deze nacht hebben we heerlijk geslapen.

Dag 4

Zwembad tijdens vakantie met kinderen op de Veluwe | Recreatiepark De Boshoek

De volgende ochtend was het tijd voor het ontbijt, maar geen verse broodjes, want de campingwinkel was dicht. Maar we hebben toch lekker ontbeten en zijn we begonnen met inpakken. De bedden werden afgehaald en alles werd netjes geveegd en om een schappelijke tijd van 11.00 uur werd verwacht dat we de tent zouden verlaten. Dat hadden we makkelijk gehaald, toen wilde de kinderen nog een keer bij de pony’s kijken, nog een keer op het springkussen en nog een keer naar het voetbalveld! Wel konden we ook nog de hele dag gebruik maken van het zwembad, zowel buiten als binnen en dit hebben we ook nog lekker gedaan, eerst in het buitenbad, toen nog naar het binnenbad.

Zwemmen, spelen en ontspannen op De Boshoek

Na het zwemmen nog een laatste keer bij het muziekspel en de voetbaltafel en daarna nog een laatste blik bij de tent en zijn we in de middag weer vertrokken en konden we Recreatiepark De Boshoek bedanken voor het geweldige weekend om te mogen verblijven in zo’n luxe Safaritent, omringd door de goede verzorging en vriendelijke personeel!

We hebben echt super genoten van ons gezin op deze camping en zijn helemaal tot rust gekomen. Mede dankzij de luxe van de Safaritent, de badkamer met douche en wc, maar zeker ook de heerlijke bedden. Echt top!